Social media εστίασης: Εσύ ακολουθείς αυτά τα βήματα;

30 Δεκεμβρίου 2021

Manos

Marketing Εστίασης

0

Social media εστίασης: Στον αιώνα μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτέλεσαν την πιο τρανταχτή προσθήκη στην καθημερινότητά μας.

Προφανώς, λοιπόν, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος και ο κλάδος των επιχειρήσεων που συνδέεται με φαγητό/ποτό.

Πιστό στη φιλοσοφία του να παραθέτει προτάσεις για βελτίωση σε όλους τους τομείς, το RestaurantsInGreece.gr σας κάνει… add, προκειμένου να διαβάσετε σχετικά tips.

Ένα άρθρο που έρχεται ως συνέχεια εκείνων αναφορικά με το Marketing εστίασης και την Προώθηση εστίασης.

 

Μια ιστορία θα σας πω…

Αρκετοί «ακόλουθοι» του εστιατορίου σας, δεν ενδιαφέρονται μόνο για το μενού, αλλά και για την ιστορία που «κουβαλά» από πίσω του.

Φερ’ ειπείν, γιατί επιλέχθηκε η τοποθεσία, το logo και το όνομά του, πότε άνοιξε τις πόρτες του, πώς άρχισε να αποκτά δημοφιλία και ποιες είναι οι φιλοδοξίες για το μέλλον.

Αν αφηγηθείτε την ιστορία του μαγαζιού, με τη χρήση φωτογραφιών και videos, το κοινό σας θα εκφράσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για να σας επισκεφθεί.

Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν να μην κουράσετε τους followers. Δημιουργήστε δηλαδή σύντομα clips και όχι κάτι που να θυμίζει ντοκιμαντέρ. Μην ξεχνάτε ότι ζούμε στην εποχή της υπέρμετρης ταχύτητας και της αμεσότητας.

 

Εμπιστεύσου το backstage

Οι εκπομπές που περιλαμβάνουν μαγειρική/ζαχαροπλαστική, καθώς και τα συγκεκριμένα reality shows (ειδικά αυτά, κατά τα τελευταία χρόνια), έχουν ένθερμο κοινό.

Όπως και να το κάνουμε, οι ετοιμασίες για ένα γεύμα ή ένα γλυκό προσελκύουν τους τηλεθεατές, πολλοί εκ των οποίων σημειώνουν συνταγές για να μιμηθούν τα καλούδια των τηλεοπτικών προσώπων.

Υπό αυτήν την έννοια, λοιπόν, μπορείτε κι εσείς να βιντεοσκοπήσετε τον σεφ του εστιατορίου σας, εν ώρα υπηρεσίας. Προφανώς όσο πιο δελεαστικά είναι τα πιάτα που θα φτιάξει, τόσο το καλύτερο. Το backstage «πουλάει» στα social media εστίασης.

Αν πάλι δεν θέλετε να αποκαλύψετε τα μυστικά του επαγγέλματος και τα συστατικά στις αναρτήσεις που θα κάνετε, δημιουργήστε γρήγορα επεξηγηματικά video με πιο απλό περιεχόμενο, όπως για παράδειγμα πώς ψιλοκόβουμε σωστά τα κρεμμύδια ή πώς μεταγγίζουμε κρασί σε κανάτα.

 

Πιο προσωπικό με το… προσωπικό

Ένας από τους επιθυμητούς στόχους στα social media εστίασης, είναι το διαδικτυακό κοινό να αισθανθεί οικεία με την επιχείρησή σας.

«Ανεβάζοντας» φωτογραφίες από τους υπαλλήλους σας εν ώρα εργασίας, μεταδίδετε έναν πιο προσωπικό τόνο προς εκείνους που θα «επισκεφθούν» τη σελίδα σας στο Facebook ή το Instagram.

Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο δείχνετε ότι τιμάτε το προσωπικό σας που κοπιάζει στην κουζίνα, το service κ.λπ., προκειμένου το εστιατόριο να έχει ομαλή λειτουργία σε όλους τους τομείς.

Κατά συνέπεια, μπορείτε να αφιερώσετε μια ανάρτηση ανά εβδομάδα ή μήνα σε υπαλλήλους σας, δημοσιεύοντας (αφού φυσικά λάβετε το «ok» τους) μια φωτογραφία τους, με λεζάντα το αγαπημένο τους πιάτο ή την πιο ξεχωριστή εμπειρία με πελάτη.

Social Media εστίασης

 

Tag στην ποιότητα

Σημαντικά οφέλη έχει το συγκεκριμένο tip, το οποίο θεωρείται σήμα κατατεθέν για τα social media εστίασης, εξαιτίας της πολλαπλής αλληλεπίδρασης.

Κατόπιν συνεννόησης, κάν’ τε tag τους πιο ποιοτικούς προμηθευτές σας, αναρτώντας το logo ή μία photo από την επιχείρησή τους. Το διαδικτυακό κοινό θα αντιληφθεί πως δεν αγοράζετε ό,τι κι ό,τι. Πρώτο κέρδος.

Σε περίπτωση δε που οι προμηθευτές κάνουν share την ανάρτηση, τότε και το δικό τους κοινό θα ενημερωθεί για τη σχετική συνεργασία. Δεύτερο κέρδος.

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε story ή live από τα σημεία που αποκτάτε την πρώτη ύλη (π.χ. κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, φάρμα κ.λπ.), εξηγώντας πώς επιλέγετε τα καλύτερα υλικά για τους πελάτες σας.

 

Άκου τον follower σου

Social media εστίασης δεν σημαίνει μόνο θέαση. Ωθήστε τους followers σας σε συμμετοχή, υποβάλλοντας ερωτήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, θα κάνουν… στάση στην ανάρτηση και θα ασχοληθούν περαιτέρω με το περιεχόμενό σας.

Χάρη στο Facebook, το Twitter και το Instagram, μέσα που χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά, σας δίνετε η ευκαιρία να δημιουργήσετε έναν διάλογο με το διαδικτυακό κοινό.

Το Insta, μάλιστα, διαθέτει λειτουργία δημοσκόπησης, η οποία είναι εύκολη στη χρήση και άκρως σημαντική για δύο λόγους. Πρώτον, για να αντλήσετε πληροφορίες από τον κόσμο. Δεύτερον, για να κάνετε promotion σε ένα προϊόν, χωρίς να φανείτε πιεστικοί.

Ρωτήστε, επί παραδείγματι, τους followers αν προτιμούν το κόκκινο ή το λευκό κρασί. Ή ποια μέρα εκ των Παρασκευή/Σάββατο θεωρείται ιδανική για εκείνους, προκειμένου να διοργανώσετε μία εκδήλωση.

 

Δώσε απαντήσεις 

Σε συνάρτηση με το προηγούμενο tip, εάν πρόκειται να αλληλεπιδράσετε με τους followers και τους guests σας, τότε θα πρέπει να είστε έτοιμοι για απαντήσεις.

Δηλαδή, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, δεν μπορείτε να δημιουργήσετε μια δημοσκόπηση και, εν συνεχεία, να αγνοήσετε τυχόν απορίες από το διαδικτυακό κοινό.

Παράλληλα, υποχρεούστε να διατηρείτε την ψυχραιμία σας στα αρνητικά σχόλια που θα προκύψουν (μην ξεχνάτε ότι… κυκλοφορούν και trolls). Αν π.χ. κάποιος παρατηρήσει ότι ένα πιάτο ήταν ακριβό, τότε μπορείτε να του εξηγήσετε με ευγένεια πως «η τιμή είναι αυτή για τον Χ και τον Ψ λόγο».

Στον αντίποδα, δεν παραμελείτε και όλους όσοι πλέξουν το εγκώμιο του εστιατορίου ή μιας σπεσιαλιτέ σας, δίνοντας πάντοτε απόκριση με σεμνότητα και ταπεινότητα.

Social Media εστίασης

Το περιεχόμενο μετράει

Μία από τις πιο απλές ενέργειες για την προώθηση των social media εστίασης, σχετίζεται με το UGC (User-generated content) που αναρτούν οι χρήστες.

Είναι ένα προϊόν που δημιουργούν οι καταναλωτές, προκειμένου να διαδώσουν πληροφορίες αναφορικά με ηλεκτρονικά προϊόντα, εταιρείες ή… το εστιατόριό σας.

Ποιες είναι οι κινήσεις σας; Μπείτε στους λογαριασμούς σας και τσεκάρετε αν κάποιος σας έχει κάνει tag σε πρόσφατη ανάρτηση ή story. Σε περίπτωση που αυτό έχει συμβεί, τότε μπορείτε να το «μοιραστείτε».

Μην ξεχνάτε να σχολιάζετε με ένα σύντομο μήνυμα, όπως «ευχαριστούμε @ (όνομα χρήστη) για την υποστήριξή σας» ή «δεν θα μπορούσαμε να το είχαμε κάνει καλύτερα από εσάς».

 

#ανανέωση

Καλό το tag στους ποιοτικούς προμηθευτές, που είδαμε σε προηγούμενο tip, εξίσου καλό και το hashtag, αφού το αντικείμενό μας εν προκειμένω είναι τα social media εστίασης.

Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η δημοφιλία του εστιατορίου σας και, παράλληλα, παρέχονται επιπλέον πληροφορίες, οι οποίες δεν προέρχονται από τις σελίδες σας.

Πέραν του hashtag, ιδιαίτερα σημαντικό είναι να ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενο στα social media, αφού το διαδικτυακό κοινό αρέσκεται να βλέπει νέες αναρτήσεις.

Μία φωτογραφία από ένα πρόσφατο πιάτο, κάποιος διαγωνισμός, μία ευχετήρια κάρτα, ακόμη και ένα απλό video εν ώρα λειτουργίας της επιχείρησης, αποτελούν μερικές ιδέες. Προσοχή, όμως, στο spam!

Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Post by Manos

    Comments are closed.