Εστιατόριο και… μονιμότητα: Πώς θα κρατήσεις την πελατεία σου

8 Ιανουαρίου 2022

Manos

Marketing Εστίασης

0

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων και των μπαρ είναι η πελατεία να παραμένει ανεπηρέαστη.

Δεν είναι λάθος να στοχεύετε στην προσέγγιση νέων πελατών, όμως όταν εστιάζετε σ’ αυτό το μέτωπο, ενδέχεται να παραγκωνίσετε ελαφρώς τους… πιστούς.

Κάπου εδώ εμφανίζεται η τεχνολογία, η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ευχαριστημένους τους παλιούς.

Πιστό στη φιλοσοφία του να παραθέτει προτάσεις για βελτίωση σε όλους τους τομείς, το restaurantsingreece.gr σας στέλνει μερικά tips.

Ένα άρθρο που έρχεται ως συνέχεια εκείνων αναφορικά με το Marketing, την Προώθηση και τα Social Media εστίασης.

 

Η πελατεία θέλει περίπτερο self-service

Ολοένα και πιο δημοφιλή στον κλάδο των καταστημάτων ταχείας εξυπηρέτησης γίνονται τα self-service kiosks, όπως είναι ευρέως γνωστά, και δεν έχουν ακόμη εξελιχθεί στην Ελλάδα.

Πρόκειται για περίπτερα που διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών, οι οποίες ενσωματώνονται απευθείας στο αντίστοιχο της πώλησης.

Διευκολύνουν την επεξεργασία των παραγγελιών, μειώνουν τους χρόνους αναμονής των πελατών και αποτρέπουν εικόνες συγχρωτισμού (ας μην ξεχνάμε τι βιώνει η ανθρωπότητα από τα τέλη του 2019).

Αυτό το σύστημα self-service ηλεκτρονικών παραγγελιών, όχι μόνο σας βοηθά στην εξυπηρέτηση των θαμώνων, αλλά και στις γενικές λειτουργίες του εστιατορίου σας.

 

Ψηφιακή σήμανση

Εστιατόριο και πελατεία

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση ψηφιακής σήμανσης αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές διατήρησης πελατών στα εστιατόρια.

Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως πλατφόρμα, προκειμένου να ψυχαγωγήσετε το κοινό σας και να το κρατήσετε απασχολημένο, ενώ περιμένει το γεύμα του.

Εν ολίγοις, βελτιώνει την εμπειρία των πελατών με την επιχείρηση, καθώς ο χρόνος αναμονής κυλά πιο ευχάριστα και δεν γίνεται αντιληπτό το πραγματικό διάστημα μέχρι την παράδοση της παραγγελίας (προφανώς, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει καθυστέρηση).

Το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι δεν χρειάζεται να ενημερώσετε χειροκίνητα το μενού, αφού η ψηφιακή σήμανση διαθέτει επιλογή που σας επιτρέπει να προγραμματίσετε το, προς δημοσίευση, περιεχόμενο σε μεταγενέστερη ημέρα και ώρα.

 

Λογισμικό CRM

Εστιατόριο και πελατεία

Customer relationship management, σημαίνουν τα αρχικά του λογισμικού, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να καταγράφει, να παρακολουθεί και να ταξινομεί πληροφορίες για την πελατεία.

Τα στοιχεία επικοινωνίας, το ιστορικό αγορών και οι προτιμήσεις των καταναλωτών είναι μερικά από εκείνα που καταχωρούνται στο software.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες, προκειμένου να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας, να εφαρμόσετε καμπάνιες μάρκετινγκ και να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις όταν σχεδιάζετε το μενού σας.

Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά videos και άρθρα, μέσω των οποίων παρατίθενται όσα στοιχεία χρειάζεστε για να εφαρμόσετε σωστά στην πράξη το λογισμικό CRM.

 

Unique program για την πελατεία

Σε ελεύθερη μετάφραση ονομάζεται πρόγραμμα αφοσίωσης ή επιβράβευσης και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τη διατήρηση των θαμώνων.

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η δημιουργία ενός unique program συμβάλλει και στην επαναφορά πελατών που έχουν εγκαταλείψει το εστιατόριο.

Παράλληλα, μελέτες δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα αφοσίωσης ή επιβράβευσης δύναται να αυξήσει τη μέση αξία του εκάστοτε θαμώνα ακόμη και κατά 30%.

Σε αυτήν την πολυδιάστατη δημιουργία, ένας πελάτης μπορεί να κερδίσει πόντους στα γενέθλιά του, να συμμετάσχει σε παιχνίδια ή διαγωνισμούς και άλλα πολλά.

 

Ειδικές προσφορές 

Οι προωθήσεις κάθε είδους και η δημιουργία ειδικών προσφορών αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο, προκειμένου να διατηρείτε «ζεστούς» τους πελάτες σας.

Τι μπορείτε να κάνετε, μεταξύ άλλων; Να στείλετε προσκλήσεις σε ειδικές περιστάσεις, να παραθέσετε ένα δωρεάν γεύμα στα γενέθλια κάποιου «πιστού» σας ή να χαρίσετε αποκλειστικά κουπόνια.

Επίσης, οι εκπτώσεις αναμένεται να φέρουν αποτέλεσμα, ειδικά όταν στοχεύουν πελάτες που φανερώνουν σημάδια… απομάκρυνσης από την επιχείρησή σας.

Βέβαια, η κάθε κίνηση που έχετε σχεδιάσει να υλοποιήσετε, θα πρέπει να γίνεται με φυσιολογικό και αβίαστο τρόπο, χωρίς να περνάτε απροκάλυπτα το μήνυμα ότι περιμένετε ανταπόδοση.

 

Διενέργεια δημοσκοπήσεων

Εστιατόριο και πελατεία

Έχουμε ήδη μεταφέρει, στο άρθρο με τα Social Media εστίασης, ότι η διενέργεια δημοσκοπήσεων χαρακτηρίζεται ως ένα πολύτιμο γρανάζι στη μηχανή σας.

Εν προκειμένω, θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως όταν αποφασίζετε να προχωρήσετε σε μία τέτοια πρωτοβουλία, δείχνετε ότι υπολογίζετε πολύ στους πελάτες σας.

Το γνωστικό τους πεδίο μπορεί να σας βοηθήσει στη βελτίωση των υπηρεσιών της επιχείρησής σας, μέσω των σχετικών ερωτηματολογίων που θα τους αποστείλετε.

Παράλληλα, όταν δίνετε λόγο και φωνή στους πελάτες σας, αισθάνονται ότι δεν τους ρίχνετε ματιές μόνο στην… τσέπη, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό ως προς τη διαφύλαξη του αμοιβαίου σεβασμού.

***

Αντί επιλόγου, προκειμένου να διαπιστώσετε πόσο σημαντικό είναι να διατηρείτε την πελατεία, μεταφέρουμε ένα σύντομο απόσπασμα από δεδομένα που παρουσίασε το Harvard Business Review.

Η ενσωμάτωση ενός νέου πελάτη υπολογίζεται κατά 5 ως 25 φορές πιο ακριβή από τη διατήρηση ενός θαμώνα. Σκεφτείτε πως για να φρεσκάρετε το κοινό, ξοδεύετε χρήματα και χρόνο για marketing, πωλήσεις κ.λπ. Θέλετε να σας μάθουν περισσότεροι, άρα μειώνετε ποσά από το ταμείο σας.

Όμως, πάντα σύμφωνα με την έρευνα του HBR, με μία απλή αύξηση της τάξεως του 5% στο ποσοστό διατήρησης του κόσμου σας, έχετε τη δυνατότητα να αυξήσετε το κέρδος σας από 25 έως 95%.

Επομένως, συνδυαστικά με όσα προαναφέρθηκαν περί σωστής χρήσης της τεχνολογίας, «επενδύστε» στο υπάρχον κοινό σας. Προφανώς, βέβαια, θα πρέπει κι εσείς να είστε ικανοποιημένοι από την πελατεία. Μόνο με αμοιβαία εκτίμηση συνεχίζεται η σχέση. Γι’ αυτό μεγάλη προσοχή από την αρχή, προκειμένου να απευθυνθείτε στον κόσμο που θέλετε πραγματικά στο μαγαζί σας.

Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Post by Manos

    Comments are closed.