Marketing εστίασης: Η στρατηγική της επιτυχίας

19 Νοεμβρίου 2021

Manos

Marketing Εστίασης

0

Marketing εστίασης: Σκεφτείτε ένα παζλ πολλών κομματιών, που μόλις συναρμολογήσετε μερικά εξ αυτών, το περιεχόμενο μεταβάλλεται.

Αν θα πρέπει να απομονωθεί μία και μοναδική στρατηγική στον δρόμο προς την επιτυχία, αυτή είναι η συνεχόμενη προσαρμογή στα νέα δεδομένα που προκύπτουν.

Σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο, το marketing εστίασης αποτελεί ένα είδος πρόκλησης. Μπορώ να διατηρήσω τους πελάτες που ήδη με προτιμούν; Μπορώ να εξασφαλίσω την υγιή, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στο κατάστημά μου;

Καταρχάς, όταν έχετε στο μυαλό σας να αρχίσετε μία καμπάνια, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζετε σε ποιους απευθύνεστε. Επί παραδείγματι, θέλετε να επικεντρωθείτε στη νεολαία ή σε οικογένειες με παιδιά; Είναι πρωτεύον να έχετε υπόψη πως η κάθε ομάδα (ηλικιακή κ.λπ.), ανταποκρίνεται διαφορετικά στην εκάστοτε διαφήμιση.

Κατανοώντας τη φύση του κοινού σας, διασφαλίζετε ότι το «μήνυμα» που θέλετε να περάσετε, θα φτάσει στους αποδέκτες της αρεσκείας σας. Ναι, αυτό είναι μία ένδειξη ότι ξοδεύετε συνετά τους πόρους που έχετε αφιερώσει γι’ αυτόν τον σκοπό.

Αφού προσφέρθηκαν, λοιπόν, τα… ορεκτικά, μπορούμε να δούμε και μερικά tips για την καλύτερη δυνατή απόδοση στο marketing της επιχείρησής σας.

 

Τηρείτε… παραδόσεις

Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης συνεργάζονται με υπηρεσίες delivery, οι οποίες έχουν τον ρόλο του μεσολαβητή, προκειμένου να πραγματοποιούνται οι παραδόσεις.

Έχει αποδειχθεί ότι ένα σεβαστό ποσοστό πελατών που έχει παραγγείλει μέσω διαδικτύου, θα επισκεφθεί κάποια στιγμή το εστιατόριο. Αντίθετα, εκείνοι που δεν έχουν κορέσει την πείνα τους με… enter, πολύ πιο σπάνια θα δηλώσουν φυσική παρουσία στο κατάστημα.

Ωστόσο, πολλά εστιατόρια, ενώ προσθέτουν υπηρεσία delivery, δεν παρακολουθούν ποια είναι τα αποτελέσματά της. Επομένως, θεωρείται αναγκαίο το λογισμικό σας να έχει τη δυνατότητα αυτόματου υπολογισμού, με σκοπό να γνωρίζετε αναλυτικά τα έξοδα της διαδικασίας παράδοσης.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις για τις επόμενες προτεραιότητές σας στον τομέα του μάρκετινγκ.

 

Το μενού είναι ο καθρέφτης σας

Ένα από τα πιο… απροκάλυπτα πιόνια στη σκακιέρα του marketing εστίασης, αφού όλοι αυτό θα παρατηρήσουν με μεγάλη προσοχή, είναι το μενού.

Ο δημιουργός του θα πρέπει να «παντρέψει» την κερδοφορία με τη δημοφιλία. Η «μηχανική του μενού» (menu engineering) διασφαλίζει ότι το κόστος για τα υλικά δεν πάει χαμένο. Επί παραδείγματι, αν ετοιμάζεστε για μία προσφορά, θα αποκλείσετε πρόωρα το ενδεχόμενο αποτυχίας της. Το σύστημα «διαβάζει» ποιο προϊόν έχει πιθανότητες κέρδους, χωρίς να χάσει σε δημοτικότητα. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου, με πιο απλά λόγια.

Οι αποφάσεις για τον σχεδιασμό ενός μενού, με φόντο την κερδοφορία, λαμβάνονται βάσει της ζήτησης και του περιθωρίου συνεισφοράς. Το καταλυτικό menu engineering, όχι μόνο «παρακολουθεί» τον τρόπο που τα περιεχόμενα ενός καταλόγου συνεισφέρουν μεμονωμένα στο τελικό αποτέλεσμα, αλλά αναλύει και τι πετυχαίνουν συνδυαστικά. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίζετε ποια «κομμάτια» αξίζει να συνδέσετε π.χ. σε μία μελλοντική προωθητική ενέργεια.

Η «μηχανική του μενού» είναι πιο αποτελεσματική, όταν έχετε μία ακριβή και συνεχώς ενημερωμένη εικόνα των περιθωρίων συνεισφοράς και του ρεκόρ πωλήσεων κάθε προϊόντος.

 

SEO από τον… τόπο σου

Η βελτιστοποίηση τοπικών μηχανών αναζήτησης «ανεβάζει» αυτομάτως και την ιστοσελίδα του καταστήματος της γειτονιάς σας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατατάσσεται σε υψηλή θέση στις σελίδες της Google, αναφορικά με τις λέξεις-κλειδιά που θα αναζητήσουν οι χρήστες της ευρύτερης περιοχής (π.χ. «πιτσαρία κοντά μου Αθήνα» ή «καλύτερο σουβλάκι Θεσσαλονίκη»).

Πώς βελτιώνετε την ιστοσελίδα σας στο τοπικό SEO; Χρησιμοποιώντας δωρεάν εργαλεία όπως το Google Keywords Planner ή το Keywordtool.io, τα οποία σας βοηθούν να επεξεργαστείτε τις λέξεις-κλειδιά.

Η τόνωση του τοπικού SEO δεν θεωρείται απλή υπόθεση, όμως τα περιθώρια για να σας ανταμείψει είναι μεγάλα. Το Νο1 ζητούμενο είναι η επιχείρησή σας να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, αφού το 75% των χρηστών δεν «κλικάρει» καν στη δεύτερη.

 

Google My Business & χρήστες

Σημαντικό για το marketing εστίασης, είναι η προσθήκη του τοπικού καταστήματός σας στο Google My Business. Αν διαθέτετε ένα πλήρες και αναλυτικό προφίλ, οι πιθανότητες να προσελκύσετε την προσοχή ενός πελάτη, αυξάνονται αρκετά.

Παράλληλα, έχετε τη δυνατότητα να τσεκάρετε τουλάχιστον ένα μέρος όσων βλέπει το κοινό σας, όταν αναζητά την επιχείρησή σας. Συν ότι παίρνετε πόντους στο προαναφερθέν (και καταλυτικό) SEO ranking.

Εξίσου χρήσιμοι είναι και οι πιστοί πελάτες σας – ιδίως εκείνοι που έχουν και μία άνεση με τα social media. Μία όμορφη φωτογραφία από το εστιατόριο ή ένα story που περιλαμβάνει κάποιο έδεσμα, αποτελούν δωρεάν διαφήμιση. Μετατρέπονται δηλαδή άτυπα σε «influencers», επομένως έχετε έναν επιπλέον λόγο για να τους προσφέρετε ένα ποτήρι κρασί ή να τους στείλετε κάποιο δωράκι.

Και, βέβαια, η διενέργεια ενός διαγωνισμού μεταξύ των πελατών, που θα «μοιραστεί» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ένα δελαστικό έπαθλο για κίνητρο, σημαίνει ότι βαδίζετε προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Το κινητό είναι φίλος σου

Δηλαδή όχι ακριβώς. Είναι προτιμότερη πάντοτε η παρέα και η φυσική παρουσία σε ένα εστιατόριο. Ωστόσο, με τη ροή της ημέρας να… καλπάζει, υπάρχουν φορές που αναζητούμε μία γρήγορη επιλογή για φαγητό. Από τη στιγμή που το κινητό έχει γίνει προέκταση του χεριού μας, μαντεύεις εύκολα σε ποιον θα απευθυνθούμε.

Επομένως, με την πλειοψηφία των διαδικτυακών «επισκέψεων» να καταγράφεται πλέον από το πιο κοντινό μας gadget, η ιστοσελίδα και τα μενού μιας επιχείρησης, θα πρέπει να είναι mobile-friendly.

Μερικοί από τους βασικούς παράγοντες για την… κινητή επιτυχία: Ένας ευανάγνωστος και ακριβής κατάλογος, η εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες όπως τα ωράρια, η τοποθεσία και τα στοιχεία επικοινωνίας.

 

Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε για το Marketing εστίασης ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Post by Manos

    Comments are closed.