TikTok: Η νεολαία το… ψηφίζει

TikTok: Η εκτόξευσή του κατά τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα σε νεότερα ηλικιακά κλιμάκια, έχει πολύτιμη συμβολή και στην προώθηση εστιατορίων.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter) διαδραματίζουν προ πολλού καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική marketing στην εστίαση.

Χάρη στο TikTok, όμως, είναι πιο εύκολο από ποτέ να δημιουργήσει κανείς περιεχόμενο χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες κι αυτό να μετατραπεί σε viral.

Ας δούμε αναλυτικά:

 

Τα βασικά του TikTok Restaurant Marketing

Το TikTok αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα κανάλια πολυμέσων στον κόσμο και η εφαρμογή του Apple App Store με τις περισσότερες λήψεις.

Αυτά το καθιστούν ως το τέλειο κανάλι marketing, ειδικά για μοντέρνα εστιατόρια/μπαρ που θέλουν να προσελκύσουν Millenials (γεν. χοντρικά από το 1980 ως το 2000) και Gen Z (γεν. 1997-2012).

Οι τρεις βασικές μέθοδοι marketing ενός μαγαζιού στο TikTok είναι:

  • Να δημοσιεύετε videos από τον χώρο, το μενού, την κουζίνα και την ομάδα σας στο κανάλι σας
  • Να συνεργάζεστε με influencers στον κλάδο σας, προκειμένου να επεκτείνετε τη δημοφιλία σας
  • Να διαφημίζετε το φαγητό, τα ποτά, τις σπεσιαλιτέ και τις υπηρεσίες σας

Τα πιο επιτυχημένα brands εστιατορίων έχουν βρει διάφορους τρόπους για να συνδυάζουν αυτές τις τρεις μεθόδους, ενώ καθημερινά προβαίνουν σε μια ανάρτηση με original περιεχόμενο από την επιχείρηση, προκειμένου να παραμένει στο διαδικτυακό επίκεντρο.

 

Πώς να αναδείξετε το μαγαζί σας στο TikTok

Από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2022, η εφαρμογή TikTok επιτρέπει στους χρήστες της να δημοσιεύουν video διάρκειας έως και 10 λεπτών, αν και ο γενικός κανόνας λέει «μικρά και δελεαστικά πλάνα».

Φυσικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φίλτρα ή ειδικά εφέ, προκειμένου να τα καλλωπίσετε, να τα κάνετε πιο «παιχνιδιάρικα» και να προσελκύσετε την προσοχή πελατών/δυνητικών πελατών.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το σύντομο όριο διάρκειας video, θα πρέπει μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μεταφέρετε την ατμόσφαιρα του εστιατορίου σας, με τον τρόπο που επιθυμείτε.

Για παράδειγμα, αναδείξτε τα ωραιότερα σημεία της επιχείρησης, τα πιο δελεαστικά πιάτα, τους υπαλλήλους με την πλέον θετική αύρα, τους πιο χαρούμενους πελάτες κ.λπ.

Φροντίστε να προσθέσετε μουσική υπόκρουση που να είναι δημοφιλής στο target group σας ή χρησιμοποιήστε ένα από τα πιο δημοφιλή τρέχοντα viral soundtracks του TikTok για να χαρακτηριστείτε επίκαιροι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ένα τραγούδι που απευθύνεται σε έφηβους, πιθανώς να μην είναι προσιτό στα αυτιά μιας οικογένειας. Γι’ αυτό θεωρείται SOS να έχετε ξεκαθαρίσει ποιο target group αποτελεί προτεραιότητα για σας.

 

Προώθηση του μενού και των σπεσιαλιτέ σας

Το TikTok παρέχει μια καταπληκτική πλατφόρμα για εστιατόρια, προκειμένου να επιδείξουν νέα στοιχεία σε μενού και σπεσιαλιτέ, ειδικά αν εκείνα εισαχθούν με έναν καλοστημένο τρόπο.

Για παράδειγμα, η Maggie Johnson (σ.σ. έγινε διάσημη στο ευρύ κοινό, «ανεβάζοντας» videos μαγειρικής) ανέλαβε το απλό έργο της δημιουργίας πλατό τυριών και το μετέτρεψε σε μορφή τέχνης, «προσηλυτίζοντας» σχεδόν 300.000 ακόλουθους.

Το μυστικό της επιτυχίας της βρίσκεται στο εκπληκτικό στήσιμο, αλλά κυρίως στο γεγονός ότι αποτελεί μία ιδιαίτερα πρόσχαρη παρουσία στον κόσμο του internet και δη του TikTok.

Σε ένα video μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο spin ή μερικά ειδικά εφέ, ενώ να ξέρετε ότι κερδίζετε πόντους αν η ανάρτηση ευθυγραμμίζεται με την ταυτότητα του brand σας.

 

Share τις συνταγές και τα μυστικά σας

Το TikTok, καθότι σύγχρονη πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι γεμάτη από videos με συνταγές που αποπνέουν δημιουργικότητα (π.χ. γίνεται συχνά χρήση jump cuts).

Επαγγελματίες σεφ όπως η Βίβιαν Άρονσον, πρώην διαγωνιζόμενη στο MasterChef, έχει αποκτήσει μεγάλο fan club, αναρτώντας πλάνα που δείχνουν στο κοινό πώς να παρασκευάζουν τα αγαπημένα της ασιατικά πιάτα.

Κάνει share τα καλύτερα μυστικά από την προετοιμασία του φαγητού και τις τεχνικές της, προκειμένου να διατηρήσει ποικίλο το περιεχόμενό της.

Επομένως μπορείτε να πράξετε αναλόγως, παρουσιάζοντας στο διαδικτυακό κοινό σας πώς διατηρείτε την εύρυθμη λειτουργία στην κουζίνα ή το μπαρ, πώς προετοιμάζετε τα αγαπημένα πιάτα της πελατείας, πώς φτιάχνονται τα μπέργκερ, οι πίτσες κ.λπ.

Και μόνο με την εικόνα, αν φυσικά είναι πραγματικά πειστική, οι followers σας θα «ψηθούν» να παραγγείλουν ή να επισκεφθούν το μαγαζί σας με την πρώτη ευκαιρία.

 

Διοργάνωση live εκδηλώσεων

Μόλις συγκεντρώσετε πάνω από 1.000 ακόλουθους στο TikTok, τότε μπορείτε να αρχίσετε τη «φιλοξενία» συναρπαστικών live εκδηλώσεων στην πλατφόρμα.

Ζητήστε από τον πιο δημοφιλή σεφ ή μπάρμαν σας να δημιουργήσει μια δελεαστική σειρά από μαθήματα, με σκοπό να διδάξετε τους πελάτες σας πώς να προετοιμάσουν μερικές από τις σπεσιαλιτέ σας.

Εναλλακτικά, οργανώστε έναν διαγωνισμό, προκειμένου, επί παραδείγματι, να δοθεί ονομασία στο πιο πρόσφατο πιάτο της επιχείρησης, διότι όπως ξέρετε, η επαφή με το κοινό πρέπει να διατηρείται υπό οποιοδήποτε πρίσμα.

Εξάλλου η μεγάλη ταχύτητα και η εκτεταμένη απήχηση του TikTok, το καθιστούν ως την ιδανική πλατφόρμα για να πειραματιστείτε με συναρπαστικές live εκδηλώσεις και διαγωνισμούς.

 

Κοινή χρήση περιεχομένου με influencers

Το Influencer Marketing, ένα ακόμη πρόσφατο γρανάζι στον κλάδο της εστίασης, αποτελεί μια από τις πιο οικονομικά αποδοτικές στρατηγικές marketing που μπορείτε να υιοθετήσετε.

Αν συνεργαστείτε με γνωστά πρόσωπα του διαδικτύου, τότε αντιλαμβάνεστε ότι το μαγαζί σας θα… μπει σε πολλά κινητά χρηστών, αρκετοί εκ των οποίων δεν είχαν ούτε ιδέα για την ύπαρξή του.

Υπάρχουν δεκάδες δουλειές που μπορείτε να κάνετε με έναν influencer, όπως για παράδειγμα, να δημιουργήσετε μικρά clips όπου θα απολαμβάνει ένα νέο πιάτο σας ή να τον προσκαλέσετε σε κάποιο challenge.

H Dunkin’ Donuts, επί παραδείγματι, συνεργάστηκε με τη χορεύτρια και influencer Τσάρλι Ντ’Αμέλιο, προκειμένου να γίνει μια ανάρτηση με το signature (υπογεγραμμένο) drink της στο TikTok.

Κατά την πρώτη μέρα της δημοσίευσης, οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 20%, ποσοστό που δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης για την προοπτική επιτυχίας του Influencer Marketing.

 

TikTok challenges για την αύξηση του brand awareness

Θυμάστε το περίφημο #IceBucketChallenge; Ο ευκολότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε ντόρο γύρω από ένα TikTok challenge είναι να δημιουργήσετε ένα πιασάρικο hashtag.

Αυτές οι αναρτήσεις ενθαρρύνουν τους followers σας να ερμηνεύσουν ένα τραγούδι, να χορέψουν, να κάνουν ένα trick κ.λπ., προτού προσκαλέσουν κι άλλους να πράξουν αναλόγως, χρησιμοποιώντας το #.

Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να δημοσιεύουν TikToks τη στιγμή που τρώνε στο εστιατόριό σας ή που προσπαθούν να ετοιμάσουν ένα από τα διάσημα πιάτα ή ποτά σας, διότι αποκτούν επιπλέον κίνητρο για να κάνουν share το hashtag σας.

Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Post by Manos

    Comments are closed.