SEO Tips & Restaurants: Τα 7 κλειδιά

20 Απριλίου 2022

Manos

Marketing Εστίασης

0

SEO Tips: Υπάρχουν εκατοντάδες συμβουλές, προκειμένου ένα site να κατατάσσεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όλες βασίζονται σε ένα σύστημα βαθμολόγησης της Google και ουδείς γνωρίζει ποια είναι εκείνη που προσεγγίζει περισσότερο την επιτυχία.

Υπάρχουν, όμως, μερικά tips, τα οποία είναι διαπιστωμένο ότι οι ειδικοί στο SEO χρησιμοποιούν για τη βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων, και σας τα παραθέτουμε.

 

SEO Tips No1: Δημιουργία «πιλότου» για keyword

Το πρώτο που πρέπει να γίνει σε ένα εστιατόριο είναι να δημιουργηθεί ο οδικός χάρτης SEO της επιχείρησης, με προγραμματισμό keywords.

Ο σχεδιασμός λέξεων-κλειδιών καθορίζει τους όρους αναζήτησης που θέλετε να κατατάξει η ιστοσελίδα σας, κάτι που χαρακτηρίζεται SOS για το μέλλον της επιχείρησης.

Αυτές οι λέξεις μπορεί να είναι μεμονωμένες, όπως «πίτσα», αν και πιθανότατα θα πρέπει να γίνει πιο στοχευμένη δουλειά (π.χ. «η καλύτερη πίτσα στη Θεσσαλονίκη»).

Έπειτα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα δωρεάν εργαλείο σχεδιασμού, το οποίο θα σας βοηθήσει να βρείτε κι άλλα keywords, παρόμοια με εκείνα που έχετε ορίσει.

Χάρη σ’ αυτό το εργαλείο, θα δώσετε προτεραιότητα σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά έναντι άλλων, με βάση τον αριθμό των ατόμων (κατά μέσο όρο) που αναζητούν αυτόν τον όρο κάθε μήνα.

Ιδού ορισμένα εργαλεία σχεδιασμού keywords:

  • Google Keyword Planner
  • Dragon Metrics
  • SEMrush

SEO Tips: Τα 7 κλειδιά της επιτυχίας

 

Βελτιστοποίηση τοπικού SEO

Μεταξύ 2004 και 2006, η Google άλλαξε τα αποτελέσματα που βασίζονταν στην τοποθεσία, όπως η αναζήτηση μιας επιχείρησης σε κάποια συγκεκριμένη πόλη.

Αυτός είναι ο λόγος που η αναζήτηση, βάσει τοποθεσίας, παρέχει σχεδόν πάντα αποτελέσματα με τη λειτουργία καρουζέλ του Google Map.

Η προσθήκη του site σας με τις ίδιες τυποποιημένες πληροφορίες σε όλους τους καταλόγους, στις ιστοσελίδες που περιλαμβάνουν κριτικές εστιατορίων, καθώς και στα social media, είναι απλή και χρησιμότατη.

Αρχίστε προσθέτοντας τις πληροφορίες της επιχείρησής σας σε σελίδες όπως:

  • Google My Business
  • Yelp
  • Foursquare
  • TripAdvisor
  • Yellowpages

Όλα αυτά συνυπάρχουν αρμονικά, με σκοπό να βοηθήσουν στο χτίσιμο του brand, ενώ παράλληλα φανερώνουν στην Google ότι το εστιατόριό σας αποτελεί μια αξιόπιστη επιχείρηση.

Θα λειτουργήσει επίσης σαν μια μορφή άμυνας απέναντι στους βασικούς, ντόπιους, ανταγωνιστές σας, καθώς το μαγαζί σας μπορεί να εμφανιστεί πριν από το δικό τους.

 

Καταχώριση σε site με κριτικές

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι κριτικές στα αποτελέσματα αναζήτησης αυξάνουν το CTR (αναλογία «κλικ» προς αριθμό εμφανίσεων) σε αυτές τις σελίδες και, όπως προαναφέρθηκε, μεγαλύτερη επισκεψιμότητα = περισσότεροι πιθανοί πελάτες.

Επίσης, τα reviews αποτελούν σημαντικό δείκτη για την Google, κατά την κατάταξη των local search results, όπως μεταφράζονται στα αγγλικά.

Μάλιστα, η πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας εμφανίζει τα εστιατόρια και τις επιχειρήσεις με την υψηλότερη βαθμολογία σε πολλά τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Η Google δύναται ακόμη και να εμφανίσει την αξιολόγηση του μαγαζιού σας απευθείας στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, βοηθώντας σας να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.

 

«Επένδυση» στο link building

Παράλληλα, οι διαδικτυακές κριτικές βοηθούν το εστιατόριό σας με το link building, ένα ακόμη χρησιμότατο «όπλο» στη βελτιστοποίηση αναζήτησης.

Η διαδικασία δημιουργίας συνδέσμων είναι η στρατηγική της «ώθησης» άλλων ιστότοπων να συνδεθούν με τη δική σας και θεωρείται αρκετά σημαντική.

Λειτουργεί ως ένδειξη εμπιστοσύνης όταν άλλα site «λινκάρουν» το δικό σας, ενώ με αυτόν τον τρόπο στην Google σηματοδοτείται ότι η ιστοσελίδα σας ειδικεύεται σε οποιοδήποτε θέμα αφορά το σχετικό link (π.χ. πίτσα ή σουβλάκι).

Σκεφτείτε το με τη χρήση του LinkedIn. Κάθε link προς το site σας, αποτελεί και μια έγκριση στα… μάτια της Google. Κι όσο περισσότερα links έχετε από άλλες αξιόπιστες ιστοσελίδες, τόσο περισσότερο θα εμφανίζεστε στις αναζητήσεις για τα keywords που έχετε ρίξει στη… μάχη.

 

Mobile friendly ιστοσελίδα

Το ποσοστό του παγκοσμίου πληθυσμού, το οποίο χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο για να σερφάρει στο διαδίκτυο, αυξάνεται συνεχώς και με τάση για επιπλέον άνοδο στο μέλλον.

Το 2018, με βάση την παραπάνω παράγραφο, η Google προέβη σε μια μεγάλη αλλαγή στη φόρμουλα αναζήτησής της και, πλέον, η προβολή του site σας από mobile είναι πιο σημαντική από desktop.

Συμπέρασμα; Οι ιστοσελίδες που δεν είναι ιδιαίτερα «φιλικές» προς κινητά, εμφανίζονται λιγότερο στις αναζητήσεις, επομένως διασφαλίστε πως το design του site σας είναι responsive, δηλαδή ότι το περιεχόμενο κάθε σελίδας προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης της συσκευής των «επισκεπτών».

Εάν το site σας συγκαταλέγεται στην ποικιλία DIY, επικεντρωθείτε σε responsive πλαίσια κατά την κατασκευή ή την ενημέρωσή του (πολλά δημοφιλή WordPress themes είναι πλέον προσυσκευασμένα με responsive πλαίσια, τα οποία βοηθούν τις σελίδες να εμφανίζονται βελτιστοποιημένες για «επισκέπτες» από κινητό ή desktop).

SEO Tips: Τα 7 κλειδιά της επιτυχίας

 

Test στο online σύστημα παραγγελιών

Με την αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλά εστιατόρια έχουν ενσωματώσει σχετικό online σύστημα στις ιστοσελίδες τους.

Εξίσου σημαντικό με την ύπαρξη του προαναφερθέντος συστήματος είναι να διασφαλίσετε ότι η χρήση του γίνεται εύκολα από τους πελάτες – αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε πολλοί θα το εγκαταλείψουν και θα αναζητήσουν μία πιο απλή διαδικασία σε άλλο μαγαζί.

Και σε αυτό το απευκταίο σενάριο, δεν θα χάσετε μόνο έσοδα, αλλά θα πληγούν και τα αποτελέσματα αναζήτησης, διότι η Google αναγνωρίζει πότε ένας χρήστης είναι απογοητευμένος και αποχωρεί από μια σελίδα.

Η μηχανή αναζήτησης δίνει προτεραιότητα σε σελίδες και site που έχουν χαμηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης, επομένως είναι αναγκαίο να προβείτε σε σχετικά test.

Δημιουργήστε το δικό σας σύστημα παραγγελιών ή αναθέστε το σε έναν κατασκευαστή ιστοσελίδας/σχεδιαστή UX, αλλά παράλληλα ζητήστε από πολλούς οικείους σας να μπουν στη φόρμα και να κάνουν βήμα-βήμα τη διαδικασία.

Χάρη στην άποψη των δικών σας ανθρώπων, διασφαλίζετε σε μεγάλο βαθμό ότι το σύστημα είναι απλό, λειτουργικό και «φιλικό» προς τους «επισκέπτες».

 

Δημιουργία blog

Ένα τυπικό εστιατόριο δεν έχει παρά λίγες σελίδες: την κεντρική, το «σχετικά με εμάς», το μενού, τις επερχόμενες εκδηλώσεις, τα στοιχεία επικοινωνίας και, ίσως, μία review page.

Αν, όμως, διαθέτετε κάποιον αρθρογράφο στην ομάδα marketing και θέλετε να επενδύσετε περισσότερο χρόνο/ενέργεια στη βελτιστοποίηση αναζήτησης, τότε προσθέστε blogs στην ιστοσελίδα σας.

Κείμενα σχετικά με το αντικείμενο (π.χ. για εστιατόρια), θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την κατάταξη αναζήτησης, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και να πολλαπλασιάσετε τη βάση πελατών σας.

Χάρη στα blogs μπορείτε να παρουσιάσετε πιο αναλυτικά και λιγότερο «ψυχρά-εμπορικά» την αποστολή της επιχείρησής σας ή να προωθήσετε ιδανικά τις νέες σας καμπάνιες.

Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Post by Manos

    Comments are closed.