Προώθηση εστίασης: Δοκιμασμένες ιδέες που δεν λαθεύουν
Προώθηση εστίασης: Ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου οφείλει να αναζητά πάντοτε νέες και φρέσκες ιδέες, ικανές να προσελκύσουν πελάτες.
Πιθανώς να χρειάζεται σεβαστό χρονικό διάστημα για τον προγραμματισμό της προώθησης, αλλά η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς.
Το ίδιο ισχύει, όπως έχετε ήδη διαβάσει στο restaurantsingreece.gr, και με το Marketing εστίασης.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι, εύκολοι και οικονομικοί, για να στεφθεί με επιτυχία το promotion του καταστήματός σας.
Ιδού ορισμένα tips:
Μια γειτονιά είμαστε
Πολλοί ιδιοκτήτες ξεχνούν τις εταιρείες που εδρεύουν κοντά στο εστιατόριό τους. Τα στελέχη τους είναι δυνάμει σοβαροί υποψήφιοι πελάτες. Ειδικά την ώρα του μεσημεριανού γεύματος.
Για αρχή, επιλέξτε μερικές εξ αυτών από την περιοχή σας και προγραμματίστε κάποια στιγμή να τις επισκεφθείτε, διότι η προσωπική επαφή με πιθανούς πελάτες είναι πολύ σημαντική.
Συστήστε το κατάστημά σας σε διευθυντές/μάνατζερ και προχωρήστε σε μια ενθαρρυντική προσφορά προς αυτούς, όταν πρόκειται να έρθουν ή να προβούν σε παραγγελία εξ αποστάσεως.
Μιλήστε τους και παραδώστε φυλλάδιο, που αφορά στην προσφορά του εστιατορίου σας. Η δικαίωση θα έρθει. Αργά ή γρήγορα.
Μικρό φυλλάδιο, μεγάλες προσδοκίες
Μιας και αναφερθήκαμε στο φυλλάδιο, που τόσο πολύ σημαντικό είναι για την επιχείρησή σας, ακολουθεί μία σχετική συμβουλή, προκειμένου να μην πιαστείτε αδιάβαστοι.
Θα πρέπει να είναι επαγγελματικά σχεδιασμένο αλλά και μικρό, σε σημείο που να χωρά στο πορτοφόλι κάποιου υποψήφιου πελάτη.
Μην δημιουργείτε μεγάλα φυλλάδια και μην τα παρατάτε όπου βρείτε, όπως για παράδειγμα σε υαλοκαθαριστήρες αυτοκινήτων. Σκοπός είναι να παρουσιάσετε εσείς ο ίδιος την επιχείρηση, αντί να παραμείνετε ανώνυμοι.
Επίσης, βεβαιωθείτε ότι η προσφορά σας διαρκεί για τουλάχιστον 30 ημέρες και συζητήστε ανοικτά με υποψήφιους πελάτες. Κοινώς, αντιμετωπίστε τους σαν συνεργάτες και όχι ως ξένους. Θα σας εμπιστευθούν περισσότερο με αυτόν τον τρόπο.
Μην κάνετε εκπτώσεις στις… εκπτώσεις
Στην προώθηση εστίασης, όπως και οι… πέτρες γνωρίζουν, όταν υπάρχουν εκπτώσεις και προσφορές, το αγοραστικό κοινό πολλαπλασιάζεται, το κέρδος αυξάνεται, οι δύο πλευρές μένουν ικανοποιημένες.
Δεν νοείται κάποιο εστιατόριο, πολλώ δε μάλλον στην αφετηρία του, να μην παίζει αυτό το σημαντικό χαρτί στην προσπάθεια για να ανεβάσει τους αριθμούς του.
Μία έκπτωση της τάξεως του 20% είναι αρκετή, προκειμένου να προσελκύσει στο μαγαζί σας το πελατειακό γκρουπ που έχετε θέσει. Ή ένα 10% για 30 ημέρες προς όλους όσοι παραγγέλνουν φαγητό στον δικό τους χώρο.
Επίσης, επί παραδείγματι, μπορείτε να προσφέρετε δύο γεύματα ζυμαρικών στην τιμή του ενός. Γενικότερα, να γνωρίζετε ότι αν γίνεται σωστή αξιολόγηση των προϊόντων, θα πετυχαίνετε εύκολα τον εκάστοτε επιθυμητό στόχο.
«Happy Hour» για πελάτες και… επιχείρηση
Όχι, δεν είναι κάθε μέρα Παρασκευή ή Σάββατο, εκτός αν απευθύνεστε μόνο σε φοιτητές και το κατάστημά σας είναι αρκετά οικονομικό.
Αυτό το tip έχει ως στόχο να τονωθεί το μαγαζί σας, κατά τη διάρκεια ωρών όχι ιδιαίτερα δημοφιλών για το ευρύ κοινό.
Για παράδειγμα, η καθιέρωση «happy hour» τα απογεύματα από Δευτέρα έως Πέμπτη, πιθανότατα να διατηρήσει «ζωντανό» ένα εστιατόριο σε μη εμπορικές στιγμές της μέρας.
Δημιουργήστε ένα σχετικό μενού με λίστες κρασιών στη μισή τιμή, φθηνά κοκτέιλ και συνοδευτικά.
Επίσης, μην είστε με το… χρονόμετρο ανά χείρας. Η προώθηση εστίασης δεν προβλέπει τσιγκουνιές στην ώρα. Αφήστε τους πελάτες να το απολαύσουν και σε βάθος χρόνου ενδεχομένως να είστε κι εσείς πιο «happy».
Τα σπορ ανοίγουν την όρεξη
«Αρχίζει το ματς», που λέει και το αξέχαστο τραγούδι. Αυτό που δεν λέει είναι ότι τα σπορ ανοίγουν την όρεξη. Προφανώς με επίκεντρο τον ανδρικό πληθυσμό.
Εκμεταλλευθείτε τις περιόδους που διεξάγεται ένα πολύ σπουδαίο αθλητικό event, όπως φερ’ ειπείν, το ποδοσφαιρικό Παγκόσμιο Κύπελλο, ένας τελικός UEFA Champions League ή το Final 4 της EuroLeague.
Δημιουργήστε ειδικά πιάτα για την εκάστοτε περίσταση, σκαρφιστείτε τις σχετικές εκπτώσεις και… σκοράρετε στα στομάχια των πελατών σας. Η προώθηση εστίασης θα νικήσει!
Επίσης, αξίζει να έχετε εγκαταστήσει μία αρκετά μεγάλη οθόνη, διότι ο επισκέπτης θα έχει στο μυαλό του 50% το φαγητό/ποτό και 50% την εικόνα. Μην σας πούμε ότι αν πρόκειται για σημαντικό αγώνα, η όραση θα επικρατήσει της γεύσης από τα… αποδυτήρια.
Καλά κρασιά!
Θα χρειαστείτε σεβαστό χρονικό διάστημα για να σχεδιάσετε και να οργανώσετε μία γευσιγνωσία οίνου, αλλά μια επιτυχημένη εκδήλωση αναμένεται να σας ανεβάσει επίπεδο.
Βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε ελαφρύτερες ποικιλίες το καλοκαίρι και πιο βαριές τον χειμώνα. Αποφύγετε τα λουλούδια, προκειμένου να μην αναμιγνύεται το άρωμά τους με εκείνο των κρασιών.
Επικοινωνήστε με οινοπαραγωγούς ή τους διανομείς τους και συνδιοργανώστε την εκδήλωση, διότι με αυτόν τον τρόπο ίσως έρθετε πιο κοντά για το μέλλον. Ξαναλέμε: H προώθηση εστίασης θέλει πρώτα απ’ όλα επικοινωνία με τον κόσμο!
Οι καλύτερες μέρες για ένα τέτοιο event είναι η Παρασκευή και το Σάββατο, όταν οι άνθρωποι μπορούν να χαλαρώσουν και να μην ανησυχούν για το πρωινό ξύπνημα.
Ποντάρετε στο θεματικό δείπνο
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό tip στην προώθηση εστίασης και μπαίνουμε κατευθείαν στο… ψητό, παραθέτοντας ένα ενδεικτικό παράδειγμα περί θεματικού δείπνου.
Έστω ότι διατηρείτε εστιατόριο με πίτσα και ζυμαρικά. Προφανώς το κοινό σας έχει μια αδυναμία στην ιταλική κουζίνα. Τι πρέπει να κάνετε;
Τοποθετήστε τραπεζομάντηλα ή χαρτοπετσέτες με πράσινες, λευκές και κόκκινες ρίγες. «Ντύστε» δηλαδή τον χώρο με τα χρώματα της γειτονικής μας χώρας. «Επενδύστε» μουσικά στο καντσόνε, που θα φέρει ρομαντική ατμόσφαιρα στο μαγαζί.
Σχεδιάστε ένα μενού με ειδική προσφορά ιταλικού φαγητού αλλά και κρασιού, το οποίο είναι απαραίτητο συνοδευτικό. Και, βέβαια, στο τέλος μην παραλείψετε να πείτε ένα στιβαρό «grazie» με διάπλατο χαμόγελο.
Δείτε τα πακέτα προώθησης που παρέχουμε ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα, προκειμένου να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.
ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ